środa, 5 marca 2014

wytwórnie kpop , które są przeze mnie cenione :P



Minęło już dokładnie dwa lata w grudniu odkąd jestem w świecie K-Popu. Przez te dwa lata poznałam naprawdę mnóstwo zespołów solistów oraz duety , których pewnie i tak nie byłabym w stanie wymienić wszystkich od razu. 
Początki z K-Popem były dla mnie niesamowite i po prostu jestem szczęśliwa , że mogłam w ogóle natknąć się na tak wspaniałą muzykę. Teraz gdy już znam naprawdę grono tych wszystkich artystów wiem także , które wytwórnie najbardziej cenię oraz wiem , które niezbyt przypadły mi do gustu a znajdą się tutaj takie na pewno. Prawda iż może nie będzie ich tak wiele jak tych , które lubię a wręcz uwielbiam ale co do niektórych będę miała pewne zastrzeżenia. 





  • Na początek YG Entertainment. Słysząc tą nazwę czy nawet widząc gdzieś logo tej wytwórni moim pierwszym skojarzeniem są dwa chyba najbardziej znane tam zespoły czyli 2NE1 oraz BIGBANG. Szczerze to na początku gdy poznałam K-POP uwielbiałam tą wytwórnię gdyż BIGBANG był także zespołem , który bardziej wciągnął mnie do K-Popu. Zaś z czasem gdy poznawałam coraz to nowsze zespoły YGENT.  stało się dla mnie obojętną wytwórnią i teraz już , że tak napiszę ''nie jaram się'' tą wytwórnią tak jak na samym początku. I Szczerze to nawet nie wiem kto znajduje się w YG Ent. prócz BIGBANG , 2NE1 i bodajże Lee Hi oraz WINNER. 



  •  Jellyfish Entertainment : tą wytwórnią zaczęłam się interesować gdy tylko VIXX zadebiutowali ze swoją piosenką Super Hero. Co prawda wcześniej także znałam tą wytwórnię ale to tylko za sprawą Seo In Guka , który także się tam znajduje lecz moje zainteresowanie Jellyfish Ent. wzrosło gdy VIXX się tam pojawiło. Bardzo cenię tą wytwórnię (lecz może też głównie za sprawą VIXX gdyż ten zespół jest w mojej dziesiątce najlepszych męskich grup). 





  • Big Hit Entertainment : tutaj będzie taka sama sytuacja jak przy Jellyfish Ent. Głównie cenię ją za debiut Bangtan Boys (BTS) gdyż ta grupa naprawdę zmieniła mój stosunek do bardziej Hip-hopowych grup , które ostatnio słucham nałogowo. Szczerze to nie wiem co mam jeszcze napisać o Big Hit Entertainment gdyż tak jak pisałam znam ją głównie dzięki BTS. Jednakże tak jest wytwórnią , którą na pewno cenię. 





  • CUBE Entertainment : CUBE jest dla mnie bardzo cenioną wytwórnią. Może dlatego , że przy początkach z K-Popem B2ST także byli zespołem (o ile pamiętam to bodajże ) drugim , który pokochałam zaś z żeńskich 4Minute. CUBE od początku bardzo polubiłam i nie myślę nawet o tym aby jej nie kochać. Ta wytwórnia ma naprawdę wiele utalentowanych zespołów jak właśnie B2ST , 4Minute , APink czy także solistów jak Roh Ji Hoon. I tutaj mogę dodać , że CUBE jest wytwórnią , która zajmuje u mnie trzecie miejsce najlepszych wytwórni.



  • JYP Entertainment : z całej tej ''wielkiej trójki'' (S.M , JYP oraz YG) to JYP jest wytwórnią , którą uwielbiam najbardziej. Nie ma tam zespołów , których bym nie kochała. Jak dla mnie z całej tej wielkiej trójki to właśnie JYP wygrywa pod względem najbardziej utalentowanych zespołów. JYPEnt. jest wytwórnią , która na pewno patrzy na talent a nie na wygląd (tak jak jest to w jednej z wytwórni). Podsumowując jeśli miałabym wybrać pomiędzy S.M , YG a JYP to własnie wybrałabym JYP i to bez żadnego zastanowienia się. 




  • S.M Entertainment : z początku S.M było wytwórnią poza , którą świata nie widziałam. I to na pewno ze względu na Super Junior bo to dzięki ich piosence A-CHA poznałam K-Pop. Jednak gdy właśnie poznawałam więcej to nowych grup przyznam , że Super Junior już nie było dla mnie tak dobrym zespołem bo tak jak pisałam poznałam wiele nowych grup. Teraz gdy widzę gdzieś logo S.M czy widzę jakiekolwiek informacje o tej wytwórni to szczerze mam jej czasem dość. Zraziłam się do niej także nie dlatego , że poznałam nowe grupy ale także , że z czasem po prostu tworzyli piosenki i ogólnie muzykę , której słuchać się nie da. W 2012 roku jeszcze dawali radę bo i Sherlock grupy SHINee bardzo mi się podobało czy nawet Electric Shock f(x) zaś w tym roku...to nie jest to na co oczekiwałam zwłaszcza po takiej wytwórni jak S.M. W tym roku tworzyli muzykę , która nie przypadka mi do gustu. Dream Girl SHINee było wręcz do bani czy Rum Pum Pum Pum f(x) zaś o I Got A Boy to już wolę nie pisać bo to przyprawia mnie o dreszcze. Podsumowując S.M jest dla mnie wytwórnią , którą najmniej doceniam. Jedyne zespoły , które jeszcze posłucham to f(x) , EXO no i czasem SHINee ale to już jest rzadkość.


  • Woollim Entertainment :  jeśli już mówię o wytwórni , która posiada prawdziwe talenty to właśnie Woollim jest tą jedyną najbardziej cenioną przeze mnie wytwórnią w całym K-Popie. Woollim co raz to zaskakują nowościami , które są wręcz niesamowite a zespoły są niezwykle utalentowane. Kocham ją może (i tak to prawda) też ze względu na to , że znajduje się tutaj moja ulubiona K-Popowa grupa czyli INFINITE ale patrząc na to jakich mają tam solistów czy duety zasługuje na więcej uwagi. Woollim Ent. jest wytwórnią , która zajmuje u mnie pierwsze miejsce ze wszystkich K-Popowych wytwórni i zdania co do Woollim nie zmienię. W tym roku wręcz powalili na łopatki inne wytwórnie i to dzięki INFINITE , którzy ogromny sukces zdobyli z piosenką Man In Love i wygrali przy tym dość sporo nagród muzycznych. 


  • Starship Entertainment : numer drugi jeśli chodzi o najbardziej utalentowane wytwórnie. Starship posiadają naprawdę zespoły , które mają wiele talentów m.in BOYFRIEND czy SISTAR zaś wkrótce będziemy mogli poznać kolejną (mam nadzieje) utalentowaną męską grupę , która prawdopodobnie ma zadebiutować na początku 2014 roku. Starship jest wytwórnią , która jest u mnie druga ze wszystkich wytwórni (może także dlatego ,że SISTAR to moja ulubiona żeńska K-Popowa grupa) ale również tworzą piosenki , które są wręcz niesamowitym hitami jak tegoroczna piosenka SISTAR Give It To Me czy BOYFRIEND I Yah. 


  • Pledis Entertainment : co tutaj dużo pisać...NU'EST i After School wręcz powalają swoimi talentami a zwłaszcza After School gdyż uważam je za grupę , która w K-Popie posiada najwięcej talentów tanecznych gdyż tegoroczny comeback z First Love po prostu powalił mnie na kolana. Choreografia niezwykle skomplikowana i wątpię czy ktokolwiek z żeńskich grup dałby radę to zatańczyć. NU'EST także mają talent i pokazali to przy debiucie z Face. Podsumowując Pledis znajduje się w mojej dziesiątce najlepszych wytwórni K-Popowych.

  • TS Entertainment : ta wytwórnia głównie może cieszyć się z sukcesu B.A.P przy ich debiutanckiej piosence z Warrior. Pomimo , że B.A.P lubię i czasem słucham to TSEnt. jakoś niespecjalnie przypadło mi do gustu. Być może przez SECRET bo nie wiem czemu ale czuję niesmak do tej żeńskiej grupy. 

  • Stardom Entertainment : co prawda bez Block B to nie jest ta sama wytwórnia co kiedyś ale rozumiem ich dlaczego stamtąd odeszli. Stardom lubię głównie dzięki za sprawą tegorocznych debiutantów Topp Dogg , którzy dosłownie swoim debiutem sprawili , że bardzo pokochałam tą grupę. No i także EvoL bo również lubię tą grupę. 

  • T.O.P Media : szczerze to nie wiem co mam tutaj napisać. Lubię tą wytwórnię głównie za sprawą TEEN TOP oraz 100%. Na pewno jest wytwórnią , która tworzy świetne kawałki bo przecież słuchając piosenek TEEN TOP - Rocking , Miss Right czy To You to aż nie można nie uwielbiać T.O.P Media. Zaś 100% uwielbiam za sprawą tegorocznego comebacku z Want U Back. 

Oczywiście wiem , że to i tak nie są wszystkie wytwórnie bo do tych wszystkich dołączam jeszcze : 
  • DSP Media gdzie znajdują się m.in zespoły takie jak KARA , Rainbow czy A-JAX i bardzo ale to bardzo uwielbiam tą wytwórnię (głównie dzięki A-JAX).
  • Star Empire Entertainment gdzie są zespoły m.in takie jak ZE:A , Nine Muses czy Jewelry i tą wytwórnię także cenię lecz głównie za sprawą Nine Muses , które w tym roku robiły wszystko aby się wybić i dla mnie zrobiły to dzięki piosence Wild.
  • H2 Media - jak dotąd znajduje się tam jeden zespól - MYNAME ale mam nadzieje , że wkrótce uda się tej wytwórni stworzyć nową grupę. Tą wytwórnię wręcz kocham gdyż MYNAME są u mnie na drugim miejscu moich ulubionych zespołów. Szkoda tylko , że mają tak mało uwagi a zasługują na pewno na o wiele więcej. 

Lecz to i tak nie wszystko gdyż są jeszcze wytwórnie gdzie znajdują się takie zespoły jak HISTORY , Boys Republic , Girl's Day , MBLAQ , LC9 , Brown Eyed Girls i co do wytwórni , w których się znajdują również mam wielką sympatię. Głównie dzięki tym nowym zespołom , które wymieniłam przed chwilą i tak chodzi mi tutaj o HISTORY i Boys Republic. 


A czy wy macie swoje ulubione oraz niezbyt lubiane wytwórnie ? 

2 komentarze:

  1. Sorki za pytanie, ale piłaś coś pisząc ten post? Masło maślane

    OdpowiedzUsuń
  2. "Azjatycki kpop" no aż mam ochotę ci w ryj przyjebać rly, bo jak sama nazwa wskazuje kpop jest KOREAŃSKI, a nie azjatycki, a między tymi dwoma określeniami jest dosyć wielka różnica

    OdpowiedzUsuń